Beiaardier Bauke Reitsma bespeelt het Baarns carillon

Elk kwartier spelen de 44 klokken van het carillon in de kerktoren automatisch een kort stukje muziek. De 43 meter hoge toren van de kerk is eigendom van de gemeente Baarn.

Een carillon, ook wel beiaard of klokkenspel genoemd, is een torenmuziekinstrument. Het Baarnse carillon werd in 1966 geplaatst en is geleidelijk uitgegroeid tot een instrument met 44 bronzen klokken en een stokkenklavier. Het wordt doorgaans automatisch bespeeld, maar het kan ook met de hand worden bespeeld. Nationale en ook internationale beiaardiers bespelen het Baarnse carillon.

Zomerse avondconcerten

Tijdens de zomer zijn er op vrijdagavond concerten door diverse beiaardiers in de toren van de Pauluskerk.
Informatie over deze concerten vindt u op de site van Stichting Carillon Baarn en in de Baarnsche Courant.

U hoort het Baarnse carillon
  • Ieder kwartier (automatisch speelwerk laat een wijsje horen)
  • Iedere dinsdag van 9.45 tot 10.15 uur tijdens de markt
  • Tijdens de zes bijzondere bespelingen op Koningsdag, Dodenherdenking, Nationale Bevrijdingsdag, Open Monumentendag, derde zaterdag van november
    (Sinterklaas) en 24 december (kerstbespeling)
  • Bij de zomeravondconcerten op vrijdagavond van 20:00 tot 21:00 uur.
Meer weten?

Stichting Carillon Baarn