Kindernevendienst

Voor de kinderen van 4 t/m 12 jaar is er tijdens de ochtenddienst een kindernevendienst.

Voor de preek gaan de kinderen naar hun ruimten en na de preek komen zij terug in de kerk. Zij luisteren naar een bijbelverhaal en zijn creatief bezig. Rondom Kerst en Pasen werken we met een project, dat ook zichtbaar is in de kerkdienst. We werken met de methode van het Nederlands Bijbelgenootschap, Bible Basics.
De collecte tijdens de nevendienst is voor stichting Kamaria naar school.

Palmpasen 2021

Kinderkerstfeest

Het kinderkerstfeest wordt samen met de jeugdouderling van de Paaskerk voorbereid en vindt afwisselend plaats in de Paulus- of Paaskerk.
Kinderen van beide kerken worden hierbij actief betrokken.

Tienernevendienst

Eén keer per maand is er tijdens de ochtenddienst een tienernevendienst voor de jeugd van het voortgezet onderwijs t/m 15 jaar. In deze dienst praten we over het geloof en hoe wij dit beleven.

Basiscatechese 10 t/m 12 jaar

Catechese betekent: kerkelijk onderwijs. Door dit onderwijs kunnen jongeren zaken over het geloof leren, zodat hun geloof verder gevormd en verdiept wordt.

Deze groep leert tijdens de basiscatechese allerlei zaken die van belang zijn in het geloof en de kerk. Hoe de Bijbel in elkaar zit, wat de sacramenten doop en avondmaal inhouden, hoe het in de eredienst er aan toegaat en nog veel meer.
Kinderen uit groep 8 van de basisschool ontvangen een certificaat als afsluiting van hun kindernevendiensttijd en het volgen van de basiscatechese.

Catechese 12+ en 15+

Na de basiscatechese kunnen de jongeren doorgaan met de catechese vanaf 12 jaar. Iedere dinsdag in oktober, november, februari en maart. Ieder jaar hebben we een nieuw thema, we werken in twee groepen op dezelfde tijd (12+ en 15+)

Informatie bij de jeugdouderling Corine Blauwendraat, tel. 06 426 98 107.

Geloofsgesprekken

Voor de jongeren die zich verder willen verdiepen in het geloof, na de catechese, organiseren we geloofsgesprekken. Dit zou in aanloop kunnen zijn naar het doen van Openbare Geloofsbelijdenis, echter dat is niet het doel op zich.

Informatie bij ds. W. Klouwen, tel. 533 82 72