Op 28 februari heeft ds. René van den Beld, voorzitter van de Raad van Kerken, de tentoonstelling “Baarn Gelooft” van de Historische Kring Baerne geopend.

10 historische kring

De Historische Kring Baerne heeft een nieuwe expositie over de rijk geschakeerde wereld van het geloof in Baarn in de afgelopen 200 jaar.

Meer dan twintig bestaande en voormalige geloofsgemeenschappen komen aan bod in de expositie. De expositie is te bekijken tot eind juni 2015. Aan de hand van foto’s kunnen de bezoekers een kijkje nemen in de vele geloofsgemeenschappen, zowel in Baarn als in Lage Vuursche. Niet alleen de gebouwen, maar ook de voorgangers, priesters en dominees worden gepresenteerd.

Het gaat om de geloofsgemeenschappen van de Pauluskerk, de Paaskerk, de Calvijnkerk, de Heilige Nicolaaskerk, Maria Koningin, de Protestantenbond, de Doopsgezinde gemeente, het Leger des Heils, St. Kuba (Islam moskee), de Lutherse gemeente, het Apostolisch genootschap, de Christelijk gereformeerde gemeente, een tweetal Schuilkerken, het gebouw van de Chr. Belangen, Hervormd gebouw Weteringstraat, De Ark, de Hervormde Kerk en het Klooster St. Elisabeth in Lage Vuursche, de gereformeerde Opstandingskerk, de Nederlandse Gereformeerde Bond Vrijgemaakt, de Volle Evangelische gemeente Reddingsark, de Christelijk Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt en het Zendingscentrum GK.

De openingstijden van de Oudheidkamer zijn:
zaterdag van 11:00 tot 13:00 uur en
woensdag van 14:00 tot 16:00 uur.

Adres: Hoofdstraat 1A in Baarn (in de kelder van de bibliotheek).

Toegang is zoals altijd gratis.

Meer informatie vindt u op: www.historischekringbaerne.nl.